موتور قایق برقی “بتا” در علیصدر روشن شد

17 اردیبهشت 1403

علیصدر پیشانی گردشگری استان همدان است این مهم همواره مورد تاکید مدیران و مسئولان استانی بوده و هست . نقش بی بدیل علیصدر در گردشگری استان از جذب و درآمدزایی تا به حرکت درآوردن چرخه اقتصادی گردشگری برنامه ریزان و مدیران شرکت سیاحتی علیصدر را مصمم کرد تا با حمایت و تاکید مدیر ارشد استان مسیرهای توسعه را رقم زنند .
از آنجا که به اثبات رسیده است با پیشرفت تکنولوژی در دهه های اخیر، این صنعت نیز تحت تاثیر و تغییر قرار گرفته است و با توجه به اهمیت تاثیر تکنولوژی بر صنعت گردشگری موتور قایق برقی “بتا” محصول دانش بنیان ایرانی در غار علیصدر روشن شد.
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر در این زمینه گفت : با توجه به اهمیت صنعت گردشگری در استان و تاکیدات استاندار درخصوص توسعه گردشگری و بهره گیری از ظرفیت های بی نظیر استان و افزایش درآمد استان از حوزه گردشگری و به ویژه علیصدر ارائه خدمات به گردشگران در علیصدر ارتقا پیدا کرد .
کریم ملکی عنوان کرد : درراستای تکریم گردشگران ورودی به استان همدان و بهبود شرایط کار و کمک به حفظ سلامتی قایقرانان در این مجموعه گردشگری، استفاده از فناوری های جدید در راستای افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به گردشگران در دستور کار قرار گرفت .
وی به ۲ سال کار پژوهشی و مطالعاتی در خصوص طراحی و ساخت قایق برقی مخصوص شرایط غار علیصدر اشاره کرد و گفت : در این مسیر اصلاح و به روز رسانی سیستم ناوبری قایق ها و استفاده از فناوری های جدیددر دستور کار قرار گرفت که امروز این مهم به نتیجه رسید .
ملکی از متمایز بودن این طرح به محصول شرکت دانش بنیان بودن آن اشاره کرد و گفت : این ارتقای تکنولوژی حاصل فعالیت متخصصان ایرانی بود که برای استاندار همدان از نکات بارز به حساب آمد و مورد پیگیری و بهره برداری شرکت قرار گرفت .
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت : موتور قایق برقی “بتا” محصول دانش بنیان ایرانی متناسب با استانداردهای روز دنیا و بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی های جهان و حاصل کار مهندسان ایرانی است .
وی همچنین عنوان کرد : این موتورهای برقی مطابق استانداردهای زیست محیطی هستند و هیچ گونه آلایندگی محیط زیستی ندارد و مطابق با خواسته های دوستداران محیط زیست و مناسب اکوسیستم غار علیصدر طراحی شده است که ضمن حفظ منابع طبیعی باعث افزایش راندمان کاری قایقرانان و افزایش سرعت خدمات دهی به گردشگران نیز خواهند بود .
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت : این محصول شرکت دانش بنیان به گونه ای است که با هربار شارژ قابلیت ارائه ۱۵ سرویس خدمات به گردشگران را دارد. نکته حائز اهمیت آن هم این است که قایق ها مجهز به سیستم مالتی مدیا، درگاه usb، شارژر تلفن همراه و چراغ های راهنمای مسیر نیز هستند.
ملکی یادآور شد این قایق ها به مدت یک ماه بطور آزمایشی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت تا ایرادات احتمالی آنها پایش شود و سپس به صورت یکپارچه خدمات در علیصدر در حوزه قایق رانی و قایق سواری به تکنولوژی روز مجهزخواهند شد.
گفتنی است ، از تاثیرات تکنولوژی بر صنعت گردشگری، میتوان به افزایش درآمد و اشتغال‌زایی و حضور بیشتر گردشگران اشاره کرد. غیرقابل انکار است که با افزایش تعداد گردشگران در استان درآمد و اقتصاد رشد خواهد کرد .
همچنین با پیشرفت تکنولوژی، صنعت گردشگری می‌تواند به صورت خودکارتر و بهینه‌تر عمل کند و در نتیجه، هزینه‌ها و زمان‌های بیشتری را صرفه‌جویی کند که باعث افزایش سودآوری شرکت‌ها و ایجاد شغل‌های جدید می‌شود.
از دیگر تاثیرات این تغییر میتوان به کاهش آلودگی و اثرات منفی بر طبیعت و محیط زیست اشاره کرد که حاصل استفاده از تکنولوژی‌های سبز، مانند خودرو‌های الکتریکی، پانل‌های خورشیدی، سیستم‌های بازیافت زباله خواهد بود .
در کل، صنعت گردشگری در حال تحول و پیشرفت است و تکنولوژی به عنوان یکی از عوامل اصلی این تحول و پیشرفت عمل می‌کند. بهبود تجربه گردشگری، افزایش کیفیت خدمات، کاهش زمان و هزینه، ایجاد اشتغال و بهبود محیط زیست فقط بخشی از مزایای استفاده از تکنولوژی در صنعت گردشگری هستند. به همین دلیل، شرکت‌ها و سازمان‌های صنعت گردشگری همچون شرکت سیاحتی علیصدر باید در جهت انتخاب و بهره‌برداری از تکنولوژی‌های جدید و موثر برای بهبود صنعت گردشگری کوشا باشند.

موتور قایق برقی “بتا” در علیصدر روشن شد

تاریخ خبر: 17 اردیبهشت 1403